מטרות השיעור
- היכרות ראשונית עם המושגים פונקציה זוגית ופונקציה אי זוגית
- התלמיד ידע לזהות באופן גרפי פונקציה זוגית/ אי זוגית/ לא זה ולא זה
- התלמיד ידע להוכיח באופן אלגברי האם הפונקציה זוגית/אי זוגית/ לא זה ולא זה
- התלמיד יכיר את החוקיות בפעולות על פונקציות והשפעתן על הסימטריה
- התלמיד יכיר את הקשר בין סימטריות הפונקציה לבין סימטריות הנגזרת שלה
כיצד נפתח את השיעור
נגדיר מהי פונקציה זוגית / אי זוגית מתוך הפונקציות המוכרות כבר לתלמיד.
מהלך השיעור
נציג לתלמידים את השיטה האלגברית להוכחת זוגיות/אי זוגיות של פונקציה ונדגים אותה תרך בדיקת פעולות על פונקציות שונות.
דיון
שאלות לדיון:
1. האם כאשר פונקציה היא אי זוגית – נוכל להגיד שהיא בהכרח זוגית?
2. כיצד ישפיעו טרנספורמציות על פונקציות זוגיות/אי זוגיות
3. מה ניתן להגיד על גרף נגזרת של פונקציה?