בקצרה
כנס מודל האו״ם העשירי ATIDMUN של תיכון עתיד מדעים לוד יצא לדרך.
כ-400 תלמידים מכ 30 בתי ספר מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים, לבושים בחליפות ישתתפו בטקס הפתיחה החגיגי.
תלמידנו הנחשפים לנושא מודל האו"ם רוכשים מיומנויות, משתתפים בכנסים שונים והופכים למדריכים בעצמם. כך נושא הלפיד עובר מדור לדור כאשר נוצרה לנו קהילה גדולה של חובבי mun אשר אהבתם לנושא היא המובילה את דרכם.
הכנס יימשך יומיים ועל ארגונו עמלים תלמידים ובוגרים מקהילת ביה"ס כאשר גברת ברוניה קבקוביץ, רכזת מחלקת אנגלית בביה"ס היא המנצחת על התזמורת ושתשוקתה לנושא היא זו המדביקה את עשרות התלמידים ומניעה אותם ללמוד ולהתפתח.
מה בתוכנית?
מודל האו"ם מדמה את פעילותן של הוועדות השונות באו"ם, הנוגעות לנושאים פוליטיים, כלכליים, חברתיים ובינלאומיים. התלמידים יכולים לשמש כנציגים דיפלומטיים של מדינות בכל ועדה, כמנהלי הוועדות עצמן, ואפילו כנציגים של ארגונים לא ממשלתיים. כל בית ספר שולח משלחת של תלמידים שייצגו לפחות מדינה או ארגון אחד בוועדות השונות.
ההכנה לכנס נמשכת מספר חודשים ודורשת מחקר מעמיק, כישורי כתיבה ודיבור גבוהים באנגלית, יישום חשיבה ביקורתית ויצירתית, עבודת צוות ויכולת מנהיגות. התלמידים נחשפים למשימות המוטלות עליהם מראש ועובדים עליהן. המחקר המקדים מסייע להם לקבוע את עמדת הגוף שאותו הם מייצגים בנוגע לנושא.
בנוסף, התלמידים לומדים ומתרגלים את הכללים שלפיהם כל העניין מתנהל, הן מבחינת הדיון שיתנהל באירוע עצמו, כולל שיתוף פעולה עם תלמידים אחרים, והן מבחינת החומרים שעליהם ליצור באימונים המקדימים.
דרך אימונים אלו, תלמידים צעירים מתנסים במורכבות של יחסים בינלאומיים. הם לומדים על אירועים עכשוויים לעומק ומקבלים השקפת עולם על בעיות בעלות חשיבות גלובלית. כתוצאה מהתנסויות אלו, התלמידים מבינים את האופי הפוליטי של בעיות בינלאומיות והקשיים הטמונים בביצוע התקדמות כלשהי בנושאים אלו, שלא לדבר על פתרונם. הם גם מקבלים את הרקע על מנת לייעץ ואף להוביל דרכים יצירתיות לסייע בפתרון בעיות מורכבות אלו.
מה נדרש מבית הספר
- נבחרת שעוסקת במודל האו"ם
- תהליך פדגוגי ולוגיסטי
- תקציב לענייני לוגיסטיקה
