מהי שיטת VTS?
VTS זו שיטת הנחיה המשתמשת באמנות כאמצעי לפיתוח מיומנויות חשיבה ביקורתית, התבוננות, אבחנה ותקשורת. השיטה מבוססת על דיון מובנה באמצעות תמונות אמנות, ומאפשרת למידה רב-חושית ללא צורך בידע מוקדם.
היכן צמחה?
פותחה בשיתוף פעולה בין:
- Philip Yenowine מנהל מחלקת החינוך במוזיאון MOMA ניו יורק
- Abigail Housen פסיכולוגית קוגניטיבית מאוניברסיטת הרווארד
הכי פשוט הכי קולע –  3 שאלות מרכזיות בשיטה:
1. מה קורה בתמונה?
2. מה את/ה רואה שגורם לך להגיד ש…?
3. מה עוד אפשר למצוא?
 מרכיבי השיטה:
- התבוננות שקטה
- שיקוף מילולי ופיזי
- חוסר שיפוטיות
- שפה פתוחה
- קישור ומסגור רעיונות
מי כבר עושה בו שימוש בארץ ?
- בתי ספר ומוסדות השכלה גבוהה (המרכז הבינתחומי, בצלאל, קיי)
- בתי ספר לרפואה בארה"ב, קנדה ואירופה
- מערכת הביטחון – מחקר מודיעיני
- טור שבועי נהדר (NYT Learning Network "WGOITP?")
יתרונות: מחקרים הוכיחו עליה בהישגים אקדמיים, שיפור מיומנויות חשיבה ותקשורת, והעברת מיומנויות להקשרים שונים במי שעושים בשיטה שימוש לאורך זמן.