מטרת השיעור
התלמיד יכיר את התכונות המתקיימות על הפונקציה 1/f(x) מתוך התכונות המוכרות לו של הפונקציה f(x)
כיצד נפתח את השיעור
נפתח את תוכנת ה – DESMOS ונשרטט יחד עם התלמידים את הפונקציה f(x)=x^2-9
ואת הפונקציה 1/f(x)
נמלא לשתי הפונקציות "תעודת זהות" בסיסיות וננסה לנסח את החוקיות המתקבלת.
מהלך השיעור
כעת נשרטט עם התלמידים את הפונקציה (המוכרת להם)
f(x)=x(x+2) (x-2)
נשרטט יחד את הפונקציה 1/f(x) . נתייחס לאסיפטוטות האנכיות.
נשרטט יחד עם התלמידים את הפונקציה 1/f(x) עבור פונקציה נתונה בגרף בלבד.
דיון
שאלות לדיון ביחס לפונקציה המקורית:
1. נקודות אפס של הפונקציה המקורית – מחוץ לתחום
2. האם נקודות האפס יהפכו לחור או לאסימפטוטה
3. האם לפונקציה 1/f(x) יש אסימפטוטה האופקית?
סיכום
נסכם:
נסכם את רשימת התכונות שניתן להסיק על הפונקציה 1/f(x)
מתוך התכונות של הפונקציה הנתונה f(x)