משך השיעור: 60 דקות
מטרות השיעור:
- להבין את ההשפעה של סרטים ותרבות פופולרית על החברה והתרבות בתרבויות שונות.
- לחקור את התהליך שבו הסרט הצהוב הפך לסמל של תקווה והזדהות עם שבויים ולוחמים.
- העלאת המודעות ומציאת דרכים נוספות לפעול ולהביע הזדהות.
ציוד דרוש:
- תמונות ”סרט הצהוב“
- סרטון ” מדוע צהוב“? מתוך אתר ynet
- עיתונים ומאמרים הקשורים לנושא הסרט הצהוב והתרבויות שונות
פתיחה :
הציגו בפני התלמידים את התמונות הבאות (נספח 1)
שאלו את השאלות הבאות:
- איזו הרגשה/ מחשבה שמעלה בך התמונה?
- מה מסמל עבורך הצבע הצהוב?
* ניתן לערוך דיון בכיתה, ניתן להעלות למנטימטר ו/או בכל כלי שיתופי אחר , בחירה חופשית של המורה.
לאחר איסוף התשובות חשפו את נושא השיעור:
”הסרט הצהוב כסמל של תקווה והזדהות עם שבויים ולוחמים ”
בכל מקום אנחנו רואים את הסרטים הצהובים – שמסמלים את המאבק למען החטופים בשבי חמאס ברצועת עזה.
אבל מדוע דווקא בצבע הזה? מתברר שזו לא הפעם הראשונה שהסרט הצהוב הופך לסמל.
דיון במליאה:
הסתכלו על הלוח , וחישבו כיצד אתם יכולים לקדם את העלאת המודעות להשבת החטופים כיחידים, כקבוצה, כחברה?