התפיסה_החינוכית_שלנו

תפיסה חינוכית ייחודית

המוטיבציה_שלנו

כל אתגר הוא @הזדמנות

אנחנו פועלים במגוון רחב של בתי ספר, תלמידים,תלמידות וקהילות שונות. החל מבתי הספר לתלמידים בסיכון ועד לפסגת ההצטיינות הארצית. מנעד זה מהווה אתגר ניהול ופדגוגי ודווקא שם נמצאת המוטיבציה של הרשת ומקור גאוותה. הרשת לקחה על עצמה לפתח ולהתאים מענים לכל אחת מהקהילות השונות ולהיות קשובה לייחודיות של כל אחד מבתי הספר.

הדרך_שלנו

ההון האמיתי הוא @ההון האנושי

ברשת החינוך עתיד אנחנו מאמינים בשליחותם ובחשיבותם של ״סוכני השינוי״, ההון האנושי של הרשת, החל מהמורים, המנהלים ואנשי המטה ועד לתלמידים והוריהם.
מתוך מתן משמעות עבור הפרטים שבתוך הקהילה, אנו מאפשרים את שגשוגה של הקהילה עצמה.

״לא ניתן להפריד בין הפרט לקהילה פרט ללא קהילה הוא חסר משמעות קהילה ללא פרטים ייחודיים היא  חסרת התפתחות״

ד״ר שמעון אזולאי

שייכות_מעצימה

הסיפור שלנו

בלב התפיסה של רשת החינוך "עתיד" עומדת ההכרה בשייכות כצורך אנושי בסיסי. קבוצות השייכות שלנו מאפשרות לנו להרגיש משמעותיים, מחזקות את זהותנו ומעצבות אותנו כבני אדם. אנו מאמינים כי המפתח להתמודדות עם המשבר במערכת החינוך טמון בחיזוק תחושת השייכות של כל פרט לקהילות שבהן הוא חי ופועל.

על ידי יצירת קשר הדוק ומעצים בין הפרטים לקהילה, אנו יכולים להניע מעגל חיובי של העצמה והתפתחות. אנו רואים את עצמנו כמחוללי שינוי חינוכיים-חברתיים, הפועלים ליצירת מוקדים קהילתיים המקדמים מצוינות פדגוגית, ערכית, חברתית וחינוכית.

בתי הספר שלנו הם מרחבים לפעילויות משותפות ויוזמות, המעצימות את הפרטים ואת הקהילה כולה. בתוך מעגל זה, הפרט תורם לחיזוק וקידום הקהילה, בעוד הקהילה מזינה ומעצימה את הפרט.

דינמיקה זו של העצמה הדדית מובילה לצמיחה משמעותית, הן ברמה הפדגוגית והמקצועית והן ברמה הערכית והחברתית. כאשר כל חבר בקהילה חש משמעותי ובעל ערך, הוא נרתם לקידום המטרות המשותפות ובתורו, נתרם מהכוחות המשותפים של הקבוצה.

רשת החינוך "עתיד" פועלת כ"קהילת הקהילות", ומספקת פלטפורמה ייחודית לטיפוח קהילות שייכות מעצימות. באמצעות חיבור הדדי בין יחידים לקבוצות, אנו שואפים לקדם אנשים, קהילות וחברה במישור הפדגוגי, החינוכי והחברתי.

@התפיסה_שלנו

על תפיסת המשמעות

תפיסת המשמעות

תפיסת המשמעות היא גישה חינוכית-קהילתית המכוונת ליצירת קהילה שבה כל פרט מרגיש שייך, נראה, משפיע, ותורם בדרכו הייחודית, תוך חיבור לערכים ולחזון משותף. השפה מתמקדת בטיפוח תכונות אישיות של שחקן משמעות, שגרות ופעולות שמעצימות את הפרט ואת הקהילה כאחד.

שחקן משמעות

שחקן משמעות הוא אדם שפועל מתוך תחושת אחריות אישית ויכולת להשפיע על חייו ועל סביבתו. הוא מביא לידי ביטוי את ייחודיותו, מתמודד עם אתגרים בנחישות, חושב בצורה יצירתית ומופשטת, ומשתלב בקהילה תוך תרומה לערכים ולמטרות משותפות.

קהילת משמעות

קהילת משמעות היא קהילה שבה כל חבר מרגיש נראה, שייך, מוערך, ומשפיע. היא מבוססת על חיבור לערכים משותפים, שיח מכבד, והזדמנויות ליזום, לתרום, ולהביא לידי ביטוי את הייחודיות האישית, תוך תמיכה הדדית שמעצימה את הפרט ואת הכלל.

מונחון תפיסת המשמעות

פרט מעצים קהילה מעצימה פרט - לחצו על המונח וגלו את התפיסה שלנו

מהו סיפור משותף?

מכלול הערכים והרעיונות שמחברים בין חברי הקהילה ונותנים להם כיוון ומשמעות משותפת.
כדי לבחון את הקשר בינינו לבין הסיפור המשותף של הקהילה, נשאל את עצמנו:
עד כמה אני מרגיש מחובר לחזון ולמטרות של הקהילה?
עד כמה הקהילה היא חלק מסיפור החיים שלי?
עד כמה הקהילה היא חלק מהזהות שלי?

מהי שייכות?

חברי הקהילה מרגישים אליה חיבור רגשי חזק שמעניק להם תחושה שהם חלק מקהילה משמעותית.
כדי לבחון עד כמה אנו מרגישים תחושת שייכות לקהילה, נשאל את עצמנו:
עד כמה אני מרגיש/ה חיבור חזק לקהילה?
עד כמה הקהילה משמעותית עבורי?

מהי נראות?

חברי הקהילה מרגישים שרואים אותם ואת התרומה הייחודית שלהם לקהילה.
כדי לבחון עד כמה אנו מרגישים נראות בקהילה, נשאל את עצמנו:
עד כמה אני מרגיש/ה שיש למעשיי נראות בקהילה?
עד כמה אני מרגיש/ה שיש לי נראות בקהילה?

מהו מרחב השפעה?

חברי הקהילה מקבלים מגוון הזדמנויות לפעול ולהשפיע בקהילה, ולקבל הכרה על תרומתם.
כדי לבחון עד כמה אנו מרגישים שיש לנו מרחב השפעה בקהילה, נשאל את עצמנו:
עד כמה אני מרגיש/ה שהקהילה מאפשרת לי להיות משמעותי ולבטא את עצמי?
האם יש בקהילה מספיק מנגנונים הוגנים ליצירת משמעות אישית וביטויה?

מהי תמיכה מתמשכת?

הקהילה מספקת לחבריה משאבים ותמיכה פיזית ורגשית כדי להתמיד בעשייתם ולהשיג את מטרותיהם.
כדי לבחון עד כמה אנו מרגישים שיש לנו תמיכה מתמשכת מהקהילה, נשאל את עצמנו:
עד כמה אני מרגיש/ה שהקהילה עוזרת לי לממש את מטרותיי וחלומותיי?
האם יש מנגנונים שמסייעים לי להתמיד בהם?
מה קורה כשאני מוותר/ת לעצמי?

מהו חוסן?

היכולת להמשיך לפעול ולהתמודד עם אתגרים מבלי לוותר.
כדי לבחון את מידת החוסן שלנו בקהילה, נשאל את עצמנו:
עד כמה אני מצליח/ה להתמודד עם אי-הצלחה, התנגדות, מבוכה, התעלמות?
עד כמה אני מצליח/ה לא להיכנע/לוותר גם כאשר קשה לי?

מהי פרואקטיביות?

היכולת לקחת אחריות ויוזמה אישית להשפעה על החיים והקהילה.
כדי לבחון את מידת הפרואקטיביות שלנו בקהילה, נשאל את עצמנו:
עד כמה אני יוזם/ת ופועל/ת כדי להביא לידי ביטוי את החותם הייחודי שלי?
עד כמה אני משתף/ת במחשבות ורעיונות המבטאים את החותם הייחודי שלי?

מהי ייחודיות?

היכולת של הפרט לבטא את הערך האישי והתרומה הייחודית שלו לקהילה.
כדי לבחון את מידת הייחודיות שאנו מביאים/ות לידי ביטוי בקהילה, נשאל את עצמנו:
עד כמה אני מעז/ה או פועל/ת כדי להביא לידי ביטוי את התוכן/המחשבות המקוריות והייחודיות שלי?
עד כמה אני פועל/ת כדי להביא לידי ביטוי את ה"אני מאמין" שלי?

מהי רב גוניות?

היכולת של הפרט לשלב בין זהויות שונות שלו ולבטא אותן באופן מותאם לקהילה.
כדי לבחון את מידת הרב-גוניות שאנו מביאים/ות לידי ביטוי בקהילה, נשאל את עצמנו:
עד כמה אני מצליח/ה להתאים את הביטויים הייחודיים שלי לקהילות המשמעות השונות בהן אני פועל/ת?
עד כמה אני מצליח/ה לשלב בין ביטוי ה"אני מאמין" שלי, לבין היכולת להכיל אמונות ותפיסות אחרות?

מהי חשיבה מופשטת?

הבנה של רעיונות כלליים שמניעים פעולות והפיכתם ליישומיים ומשמעותיים.
כדי לבחון את ביטויה של החשיבה המופשטת שלנו בקהילה, נשאל את עצמנו:
עד כמה אני מצליח/ה להבין את הרעיון הגדול שעומד מאחורי הפעולות המוחשיות/קונקרטיות?
עד כמה אני מצליח/ה לתרגם רעיונות גדולים/מחשבות/תפיסות לפעולות קונקרטיות?