• en
  • פורטל צוות חינוך

    מאירים את העתיד

    17.12.2025  •  11 דק׳ קריאה
    • חינוך

    ללמד מקצוע זה חשוב, לראות תלמיד באמת, לדבר בגובה העיניים ולהפוך תקופות קשות למסע של צמיחה זה – להאיר את העתיד.

    אינאס חאג׳ יחיא מעתיד אלנג׳אח היא לא רק מורה, אלא מחנכת שמייצרת שינוי עמוק בחייהם של תלמידים. היא מלווה במסירות, רואה כל תלמיד ותלמידה באמת ותומכת בהם ברגעים לימודיים, רגשיים וחברתיים מורכבים.

    אינאס בונה ביטחון עצמי, תחושת ערך ושייכות, ומובילה תלמידים למצוינות מתוך קשר אנושי ואמון. במקביל, היא יוזמת ומובילה עשייה חינוכית וקהילתית משמעותית מהתנדבויות ועד פרויקטים כמו טייבה עיר של נתינה, המחנכים לאחריות, עשייה וערכים.

    מעבר לעבודתה עם התלמידים, אינאס מהווה עוגן מקצועי לצוות החינוכי, מלווה מורים, מחברת הורים לתהליך החינוכי ומובילה תהליכים בית־ספריים כגון יישום תוכנית שבילים, מתוך תפיסה רחבה של חוסן ומנהיגות ערכית. אינאס חאג׳ יחיא רואה, מחזקת ומובילה וזה בדיוק להאיר את העתיד.

     

     

     

     

     

    אינאס חאג׳ יחיא

     

    לחנך לערכים זה חשוב, אך להוביל קהילה לפעולה דווקא ברגעי משבר – זה להאיר את העתיד.  

    תמר רבינוביץ׳ מעתיד רזיאל היא דמות יוזמת ומעוררת השראה, שפעלה ללא לאות לאורך מלחמת חרבות ברזל מתוך רגישות עמוקה למציאות המורכבת.

    כבר מה־7.10 הובילה יוזמה יוצאת דופן עם הקמת חמ״ל יהודה הנשיא, שפעל בזמן אמת והפך למרכז סיוע למפונים, לחיילים ולמשפחות חטופים, וללב הפועם של קהילה שלמה.

    תמר לא הסתפקה בארגון סיוע, אלא רתמה את קהילת בית הספר כולה לעשייה משמעותית: שילבה תלמידים בהתנדבות פעילה, יזמה מפגשים עם הורי חטופים, הובילה יציאות של תלמידים וצוות לסיוע לחקלאים ועמדה מאחורי שתי עצרות גדולות שבהן תלמידים, הורים ומורים פעלו יחד מתוך סולידריות וערבות הדדית.

    דרך היוזמות הללו הפכה תמר את בית הספר לקהילה חיה, מחוברת ופועלת, ויצרה עבור תלמידיה חוויה חינוכית שבה ערכים של אחריות חברתית, מעורבות ואומץ נלמדים לא בדיבור אלא בעשייה אמיתית, מחברת ומשנה מציאות. תמר רבינוביץ׳ יוזמת, מחברת ומובילה וזה בדיוק להאיר את העתיד.

     

     

     

     

     

     

    תמר רבינוביץ'

     

    לטפל בהישגים זה חשוב, אך לדאוג לרווחה רגשית, לשייכות ולאקלים שמאפשר צמיחה – זה להאיר את העתיד.  

    קארינה ניניו מעתיד פסגות היא דמות חינוכית מובילה שעשייתה ניכרת בכל היבט של חיי בית הספר.

    היא מובילה תהליכים חינוכיים ורגשיים המשפיעים ישירות על האקלים הבית־ספרי, על רווחת התלמידים ועל תחושת השייכות של הצוות החינוכי. בזכות ראייה רחבה, רגישות אנושית ויצירתיות, קארינה יוזמת תהליכים חדשניים ובונה מענים מדויקים לצרכים משתנים.

    היא מהווה מקור השראה לצוות ולתלמידים, סקרנית, מתפתחת מקצועית ומניעה את סביבתה לפעולה מתוך הקשבה, אמונה ואכפתיות אמיתית. אחת היוזמות המשמעותיות שהובילה היא הקמת חדר אתנחתא מרחב רגשי תומך המעניק מענה מיידי ומקצועי לתלמידים המתמודדים עם אתגרים רגשיים וחברתיים.

    החדר הפך למוקד של חום וביטחון ומשקף תפיסה הרואה ברווחה נפשית תנאי לצמיחה וללמידה. קארינה ניניו רגישה, מחזקת ומובילה וזה בדיוק להאיר את העתיד.

     

     

     

     

     

     

     

    קארינה ניניו

     

    להיות מורה טוב זה חשוב, אך לראות תלמיד גם אחרי שהצלצול נגמר ולבנות בית ספר סביב משמעות וערכים – זה להאיר את העתיד.

    אידה שלום מעתיד דביר היא הרבה מעבר למורה למתמטיקה; היא הלב הפועם של בית הספר. סיפורה מתחיל בכיתה וממשיך הרבה אחריה, משום שאידה לא רק מלמדת אלא גם מובילה, ובעבורה כל שיעור הוא מפגש אנושי המחבר תלמיד לעצמו וליכולות שלו.

    אידה מובילה שינוי פדגוגי וארגוני ומפתחת שפה חינוכית המבוססת על משמעות, ערכים וקשר עמוק בין תלמיד למורה. בתוך הצוות היא משמשת מצפן מקצועי, מובילה רכזים, מניעה השתלמויות ומחזקת את הקהילה הבית־ספרית כולה.

    אך יותר מכול, אידה רואה את התלמידים שלא כולם רואים: היא יוצרת עבורם הזדמנויות, סוגרת פערים גם בקיץ ובחופשות, לא מוותרת עליהם וגם לא נותנת להם לוותר על עצמם, ונמצאת שם עבורם גם בשעות הקטנות של הלילה, בדיוק כשצריך.

    אידה שלום מובילה, מחזקת ומשנה מבפנים וזה בדיוק להאיר את העתיד.

     

     

     

     

     

     

     

    אידה שלום

     

    ​ללמד אנגלית זה חשוב, אך לפתוח לתלמידים עולם של אפשרויות במקום שבו אמרו שזה בלתי אפשרי – זה להאיר את העתיד.

    דבורה דהן לא מלמדת אנגלית, היא מלמדת עתיד. במרכז החינוכי עתידך בירושלים, הפוגש נערים חרדים בסיכון עם פערים לימודיים עמוקים, דבורה בונה מציאות אחרת.

    כרכזת אנגלית היא מכירה כל תלמיד לעומק, מזהה את הדרך המדויקת שלו ללמוד ומתאימה את ההוראה באופן אישי ומדויק. מתוך חזון ואומץ היא עשתה את מה שנשמע כמעט דמיוני ופתחה הקבצה של חמש יחידות אנגלית במקום שבו הדבר נתפס כבלתי אפשרי.

    גם במהלך חודשי הקיץ, כשאחרים עוצרים, דבורה ממשיכה לפתח חומרים, לבנות תהליכים ולסגור פערים שאחרים לא העזו לגעת בהם. התוצאה מדברת בעד עצמה: כ־50% מתלמידי בית הספר לומדים חמש יחידות אנגלית.

    זו לא רק הוראה, זו אמונה וזה בדיוק להאיר את העתיד.

    דבורה דהן

     

    לתת צדקה זה חשוב, אך להוביל בהתנדבות גמורה מערך קהילתי שמעצים תלמידים, משפחות וקהילה שלמה – זה להאיר את העתיד.

    הרב חנוך וסרמן מעתיד יגאל אלון הוא לא רק מחנך, אלא עוגן קהילתי. בהתנדבות מלאה הוא עומד בראש גמ״ח בית הספר, הפועל מתוך המוטו של הרשת: פרט מעצים קהילה וקהילה מעצימה פרט.

    הגמ״ח מסייע באופן קבוע למשפחות רווחה בעיר באמצעות חלוקת מזון וחבילות חג, ומשלב כיתות שלמות בעשייה קהילתית משמעותית. סביב היוזמה נוצר מעגל רחב של נתינה המחבר תלמידים, הורים, צוות ובוגרים, שכולם תורמים מזמנם ומכספם, כאשר כל שקל מגיע נטו לצדקה.

    השפעת העשייה חורגת מגבולות בית הספר ויוצרת רצף של מעורבות: בוגרים שממשיכים להתנדב שנים קדימה, משפחות שבוחרות להצטרף לקהילה ותלמידים שמגלים דרך הנתינה את הכוח שלהם להשפיע באמת.

    זו נתינה, זו מנהיגות ערכית וזה בדיוק להאיר את העתיד.

    הרב חנוך וסרמן

     

    להיות מורה טוב זה חשוב, אך להיות שם עבור כל תלמיד בכל זמן, גם כשאתה בשירות מילואים – זה להאיר את העתיד.

    יוסף פרג’ מעתיד סאג׳ור הוא לא רק מורה למתמטיקה, אלא מחנך שמוביל שינוי. הוא מביא עמו ידע ומקצועיות, אך מעל הכול אנושיות, מסירות ומחויבות עמוקה להצלחת התלמידים, ובעבורו כל תלמיד הוא סיפור וכל הצלחה היא שליחות. יוסף רואה כל תלמיד כפרויקט אישי, זמין עבורם גם בשעות מאוחרות, מחזק, מלווה ומאמין בהם באמת.

    הוא ליווה תלמידים ממסלול של 4 ל־5 יחידות מתמטיקה בהצטיינות, והמשיך לתמוך בהם גם בתקופות מאתגרות, כולל באמצעות שיעורי זום בזמן שירות מילואים. בהובלתו הגיע בית הספר להישג יוצא דופן של כ־40% זכאות ל־5 יחידות מתמטיקה, ובמקביל הוא מהווה עוגן מקצועי לצוות, מפתח שיטות למידה חווייתיות ומחבר את עתיד סאג׳ור לעשייה רשתית רחבה המרחיבה אופקים ויוצרת שיתופי פעולה.

    יוסף פרג’ מוביל, מחזק ומשנה מציאות וזה בדיוק להאיר את העתיד.

    יוסף פרג'

     

    לעשות תפקידים רבים זה חשוב, אך להפוך יוזמה חברתית לחינוך ערכי שמלווה תלמידים לאורך שנה שלמה – זה להאיר את העתיד.

    יחיאל בנודיז הוא איש חינוך בכל רמ״ח איבריו: מחנך, מורה מקצועי וחבר הנהלה, הפועל בכל תפקיד מתוך אחריות, יוזמה ומחויבות ערכית עמוקה. הוא דמות אהובה ומוערכת על תלמידים, הורים וצוות, ומוביל חינוך מתוך דוגמה אישית ותחושת שליחות.

    אחת היוזמות הבולטות שהוא מוביל היא ההפנינג השנתי בבסיסי חצרים ורמון לילדים חולי סרטן, במסגרת עמותה שבה הוא מתנדב – מיזם רחב היקף המגיע למאות ילדים מכל רחבי הארץ, שאותו הוא מוביל יחד עם כיתת החינוך שלו.

    היוזמה מלווה תהליך חינוכי שנתי של נתינה, אחריות וערבות הדדית, שבו התלמידים שותפים לתכנון, להיערכות ולעשייה עצמה, ופועלים ביום האירוע מתוך תחושת שליחות אמיתית.

    יחיאל בנודיז מחנך, יוזם ומשנה מציאות וזה בדיוק להאיר את העתיד.

    יחיאל בנודיז

    כותבים על עתיד

    זמן קריאה 4 דקות

    האקתון "לוחמים להייטק" – כשהייטק, חינוך וחדשנות נפגשים!

    30 שעות של שיתוף פעולה מהפכני בין לוחמים לתלמידים דמיינו אולם מלא בתלמידי תיכון נלהבים, חיילים משוחררים עם...
    מעניין, רוצה לקרוא

    מהישיבה לצבא: הישיבה החרדית שמתגאה בגיוס תלמידיה לצה"ל

    מעניין, רוצה לקרוא