מיזמים חינוכים

מגוון מיזמים חינוכיים
במוסדות בפריסה ארצית

baloon.png

לחיות יחד

לחיות יחד

תכנית משותפת של רשת חינוך עתיד בהובלת מנכ”ל הרשת,
מיזם “לחיות יחד”, קרן לאוטמן ובית הנשיא (תקווה ישראלית בחינוך),
לקידום בנייתה של שותפות חינוכית חברתית והטמעת תפיסת
“חיים יחד” הכוללת את מגוון הקהילות והקבוצות בחברה
בישראל בכלל וברשת חינוך עתיד בפרט.

בבסיס התוכנית עומדת ההנחה, כי עושר תרבותי הינו משאב חשוב ויש לבסס
ולהעמיק את הידע והפרקטיקה של החיים יחד במדינת יש ואנשי החינוך.
אנו שואפים ליצור השפעה חברתית רחבה הבונה שותפויות רב מגזריות ולהוות אבן
שואבת לרשתות חינוך ולגופים חינוכיים חברתיים לקידום החיים המשותפים.
מטרתנו היא להטמיע כשפה את הדגל של “החיים המשותפים”,
לעצב את דמות הבוגר ולהכינם לחיים משותפים, איכותיים, תוך חיזוק
הסולידריות בחברה בישראל.

תכנית העבודה מתמקדת בשלושה צירים מרכזיים מקבילים :
– התווית הדרך על ידי ועדת ההיגוי (הנהלה).
– הכשרת הסגל הפדגוגי (מטה).
– הטמעת התפיסה והש-פה של לחיות יחד בקרב קהילתחברתיים
ומנהיגות 2020 (מהווים סוכני שינוי).

ליווי רגשי

ליווי רגשי

ליווי מקצועי רגשי המטפל בהיבטים הרחבים בתחום לקויות למידה, הפרעות קשב וקשיים התנהגותיים-רגשיים אחרים ברשת נועד לקדם תפיסה ארגונית בית ספרית, המהווה מעטפת חינוכית מקצועית, פדגוגית ורגשית עבור תלמידים אלה.
במסגרת זו תלמיד מקבל ליווי רגשי ויוכל להתקדם, להתמיד ולהגיע להצלחה לימודית יחד עם השגת תחושת ביטחון ביכולותיו.

במסגרת זו ניתנת הדרכה לבתי הספר בתחומים – איתור, אבחון, אסטרטגיות הוראה ולמידה, פסיכו פדגוגיה ופיתוח והטמעה של עבודה מערכתית. דגש מיוחד ניתן לליווי בעלי תפקידים, אנשי המקצוע אשר מובילים את התחום בבית הספר – מת”לים, רכזי התאמות ויועצים, וכן לצוותי ההוראה.
בבסיס המודל שפיתחנו עומדת הגישה הפסיכו פדגוגית, המאפשרת מענה דיפרנציאלי לכל תלמיד בזמן השיעור ולאחריו, באמצעות מיפוי, אבחון, התאמת דרכי למידה והערכה וקיום קשר שוטף עם הורי התלמיד להשלמת קשר תלמיד-מורה-הורה.

מן הבארות

מן הבארות

לצוותי חינוך אזור לוד

תוכנית מן הבארות לצוותי חינוך מאזור לוד בשיתוף מכון שלום הרטמן מטרות:
לבסס ולחזק את ההיכרות והקשר של צוותי החינוך יהודים וערבים בבתי ספר של רשת “עתיד” באזור לוד והסביבה. השיח הערכי והמפגש הלימודי המשותף מתקיים תוך מחויבות למורשת ולתרבות מתוך רצון לשאוב במשותף מים חיים מן הבארות של מורשות אלו.

למנהלים ארצי

תוכנית מן הבארות למנהלים – מכון שלום הרטמן מזמין את מנהלי/מנהלות רשת עתיד להצטרף לתוכנית הארצית – תוכנית למנהלים ולמנהלות של בתי ספר יהודיים וערביים לשיח ערכי-לימודי משותף. הקורס מועבר ע”י מנחים דוברי השפה העברית והערבית.
מטרות:
יצירת קהילת שיח מגוונת של מנהלי בתי הספר ברשת “עתיד” תוך חיבור ומחויבות לתת מקום לזהות, למורשת ולתרבות של מנהלי ומנהלות הרשת. זאת באמצעות שיח משותף סביב טקסטים ועיסוק בסוגיות רלוונטיות מתוך רצון להשפיע על מעגלים חינוכיים – חברתיים בישראל.

נקודותיים

נקודותיים

נקודותיים – המרחב לחשיבה ערכית
מטרות התוכנית:

תוכנית נקודותיים פועלת לטפח שיקול דעת ערכי חברתי של בני נוער, על בסיס עיסוק בדילמות אקטואליות. במסגרת התוכנית מחנכים מקבלים הכשרה ואירועים אקטואליים על גבי פלטפורמה דיגיטלית, המהווה כלי עזר הנחייתי למחנכים, ומאפשרת שיח ערכי נרחב, תוך קידום למידה רגשית חברתית.

התוכנית כוללת:

קבלת אירועים אקטואליים על גבי הפלטפורמה, כשכל אירוע כולל שתי דילמות מרכזיות, מסרון פותח, תדריך למורה ומסרונים להורים ולתלמידים. המחנכים והרכזים החברתיים בבתי הספר השותפים לתוכנית יקבלו מפגשי הנחייה, ליווי והנחיה שוטפת להטמעת התוכנית ולפיתוח יכולות הובלת השיח הערכי-חברתי וישתתפו בקהילות

מסעות הלמידה של קהילת המנהלים

מסעות הלמידה של קהילת המנהלים

רשת חינוך עתיד ייחודית במגוון התרבויות והזהויות בבתי הספר השונים, וביום יום כל אחד נמצא במרחב שלו. מסעות הלמידה מזמינים את המנהלים והמנהלות למפגש ייחודי ביניהם לאורך השנה. זו הזדמנות למפגש ולהיכרות, שיח ולמידה, סיור ומחשבה – עצירה לרגע מהמירוץ להתמלא להיטען יחד.

מסע הלמידה יתקיים בארבע מפגשים, שיתקיימו באזורים שונים וישלבו העמקה בסוגיות שונות, ביקור במרחבי חינוך שונים ומפגשים ייחודיים ברוח המצפן.

  1. יום שלישי – 28 דצמבר 2021 –דילמות, אחריות וזיכרון, חוויה, שיח חינוכי ומפגש ייחודי- בשיתוף בית לוחמי הגטאות והמרכז לחינוך הומניסטי.
  2. יום שלישי – 25 ינואר 2022- מיזמים חברתיים, אתגרים חינוכיים ייחודיים ואחריות חברתית במרחב תל אביב
  3. יום שלישי – 29 מרץ 2022- על זהות וחינוך בירושלים בשיתוף מכון שלום הרטמן
  4. יום שלישי – 24 מאי 2022- על תפיסות חינוכיות ייחודיות בתיאוריה ובמעשה, קיבוץ הרדוף וסביבתו

 

כנסי מנהלים

כנסי מנהלים

כנס מנהלים חד יומי 15.2.2022 – חשיבה ביקורתית
תצא הזמנה מפורטת לקראת הכנס

כנס מנהלים דו-יומי 28-29.6.2022
תצא הזמנה מפורטת לקראת הכנס

 

זהות ישראלית – תכנית לצעירים

זהות ישראלית – תכנית לצעירים

רשת חינוך עתיד זכתה בשנת 2019 במכרז של המינהלת לזהות יהודית להפעלת תכנית המיועדת לחיילים משוחררים עד תום 3 שנים מיום השחרור שסיימו את שירות החובה הצבאי.

תקופה זו הינה תקופה חשובה ומשמעותית, מרגשת ומורכבת, מעוררת מחשבה ומאפשרת השתהות והתלבטות לפני השלב הבא.

התוכנית מיועדת להגברת המודעות של המשתתפים לאתגרי החברה הישראלית ותשאף להגביר את המוטיבציה של המשתתפים לקחת חלק באתגר בירור ופיתוח הזהות החברתית והאישית, מתוך עמדה של אחריות ומחויבות לחברה ולמדינה.

כל תוכנית תימשך ארבעה ימים רצופים ותכלול שילוב של מפגשים משמעותיים עם אנשים ומקומות, שיח ודיון לצד חוויה משמעותית, תאפשר מפגש והרחבת מעגלי השיח וההיכרות.

תוכנית השכלה לימודי טכנולוגיים אקדמיים בשיתוף מכון לב

תוכנית השכלה לימודי טכנולוגיים אקדמיים בשיתוף מכון לב

תוכנית ייחודית בשיתוף המכון האקדמי לב בירושלים, מזמין תלמידים בעלי כישורים ייחודיים לשלב למודים טכנולוגיים אקדמיים בתחום מדעי המחשב במסגרת המכון האקדמי לב בירושלים.

תכנית מגמה לעתיד

תכנית מגמה לעתיד

“מגמה לעתיד” הינה תכנית לימודים תלת שנתית להקניית הסמכה טכנולוגית מקצועית ופיתוח מסוגלות תעסוקתית.
התכנית מאפשרת לצעירים עם מוגבלות בני-18 למידה במגמות ההסמכה הטכנולוגית של משרד החינוך, רכישת “כישורים רכים” ובעקבות כך שיפור של סיכוייהם להשתלבות מיטבית בשוק העבודה הפתוח.

התכנית כוללת חשיפה הדרגתית לתכנים של מסוגלות תעסוקתית והתפתחות אישית, לימודים עיוניים, הכרות עם תחומים מקצועיים שונים, לימודי מגמה ויציאה להתנסות בעבודה.
במקביל, נעשית עבודה עם הורי הצעירים.
דגש ייחודי מושם על פיתוח קשרי מעסיקים, וקידום התורה כולה של השתלבות צעירים עם מוגבלות בעולם העבודה.

אוכלוסיית היעד של התכנית:
צעירים עם מוגבלות המסיימים כיתה י”ב ולומדים בתכנית שילוב או בכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל או בבית ספר לחינוך מיוחד.
צעירים עם פוטנציאל להשתלבות בעבודה בשוק התעסוקה הפתוח.
צעירים המגלים מוטיבציה ללימודים במסגרת התכנית.
צעירים בעלי יכולת להתנהלות עצמאית.
צעירים ללא זכאות לתעודת בגרות.