שיחה אישית

מבוא:

במצבי מתח וחרדה, החוסן הפנימי הוא שמאפשר לנו לתפקד ולהתמודד עם המציאות. חוסן ניתן לפתח לאורך החיים. זוהי מיומנות המועצמת אצל ילדים ונוער על ידי קיומם של מבוגרים משמעותיים ותמיכה חברתית.

אתם, המחנכים והיועצים, מהווים עוגן וגורם מחזק לעמידות התלמידים לאורך כל השנה, ובפרט במצבי חוסר ודאות.

תכנים רלוונטיים גם לימים אלה למפגשי מורה-כיתה, גם אם באופן מקוון: התנהלות במצבי שינוי, אחריות חברתית וערבות הדדית, חיזוק תחושת מסוגלות: כוחות ומיומנויות קיימים, ויסות רגשי, ניהול עצמי, ועוד..

עקרונות חשובים במפגשים עם התלמידים:

  1. להאיר על החוזקות
  2. להדגיש שהם לא לבד. יש מבוגר נוסף שדואג להם
  3. לחזק סולידריות חברתית-כיתתית
  4. להיזכר בדברים הטובים בחיינו

בנוסף למפגשים מקוונים-כיתתיים, חשיבות רבה לקשר האישי (שיחת טלפון/וידאו) המאפשר גם זיהוי מצבים הדורשים התערבות ייעוצית נוספת.

חוסן

שאלות לשיח מורה תלמיד

المحادثة الهاتفية الداعمة

קישור ל "מה שלומי בקורונה":     

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc–NAUba1qRHhLQoxY9KDTvFdClAhVjYFl13NLFwuoUfD_Qw/viewform

שאלון צוות, פראדיס : התמודדות במצב חירום

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeB2mFRPn5PBK15_YKckxD8hJ0ec0v1xbyv9kapfe_1DlKE6g/viewform

מה קורונה? צוותי מורים על יסודי